Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • OrsonTSI
    Rider
    • 2010
    • 715
    • Volkswagen
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez marlej108
    a ile kosztuje wymiana tego lancucha rozrzadu w silniku 1.4 tsi w ASO? a ile poza ASO?
    ja płaciłem 1500 zł z dofinansowaniem SAP auto miała 77177 przebiegu i 2,5 roku po gwarancji ( w tym nowy olej ) ale oficjalna cena ok 4200 zł poza ASO ktos pisał chyba coś koło 3000 zł.
    OII 1,4 TSI Elegance

    KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

    Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      Zamieszczone przez marlej108
      a ile kosztuje wymiana tego lancucha rozrzadu w silniku 1.4 tsi w ASO? a ile poza ASO?
      ehhh marlej108 wszystko jest opisane...

      max 3.5-4k z robocizną (ASO)

      oczywiście SAP może zasponsorować, ale to kwestia nacisków ASO -> SAP


      generalnie dobra wola wskakuje od strzału jak masz dobrych magików w ASO

      70% na części i 30% robocizna
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • marlej108
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 4976
        • Octavia III (5E3)
        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

        Zamieszczone przez OrsonTSI
        Zamieszczone przez marlej108
        a ile kosztuje wymiana tego lancucha rozrzadu w silniku 1.4 tsi w ASO? a ile poza ASO?
        ja płaciłem 1500 zł z dofinansowaniem SAP auto miała 77177 przebiegu i 2,5 roku po gwarancji ( w tym nowy olej ) ale oficjalna cena ok 4200 zł poza ASO ktos pisał chyba coś koło 3000 zł.
        dzieki za info :-)

        wlasnie mam okazje kupic S2 1.4 tsi i sie mocno zastanawiam... nie ukrywam, ze ten watek na forum mnie przeraza...

        [ Dodano: Nie 12 Sty, 14 18:06 ]
        Zamieszczone przez LUKI
        max 3.5-4k z robocizną (ASO)

        oczywiście SAP może zasponsorować, ale to kwestia nacisków ASO -> SAP
        generalnie dobra wola wskakuje od strzału jak masz dobrych magików w ASO
        70% na części i 30% robocizna
        dzieki :-)
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • OrsonTSI
          Rider
          • 2010
          • 715
          • Volkswagen
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          u mnie było tylko kilka razy w miesiacu głosniejszych rozruchów i zrobiłem tylko dlatego ze mogłem cos ugrac w ASO z cena i patrzac na prawie 5 lat ostrej jazdy z czego duzo w miesice to wydanie 1500 zł nie jest az tak duzym kosztem, jedyny fakt to taki ze na gwarancji wszyscy mowili ze tak ma byc.....
          OII 1,4 TSI Elegance

          KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

          Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

          Komentarz

          • piociel
            Rider
            • 2010
            • 526
            • Volkswagen

            Zamieszczone przez marlej108

            wlasnie mam okazje kupic S2 1.4 tsi i sie mocno zastanawiam... nie ukrywam, ze ten watek na forum mnie przeraza...
            Taki sam miałem dylemat z S3 w wyprzedaży rocznika, ale problem sam się rozwiązał po tym jak dotarłem do salonu w tej sprawie już samochód był zarezerwowany.
            Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
            Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

            Komentarz

            • Northeusz
              RS
              • 2010
              • 1677
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              Zamieszczone przez marlej108
              wlasnie mam okazje kupic S2 1.4 tsi i sie mocno zastanawiam... nie ukrywam, ze ten watek na forum mnie przeraza...
              Marlej108, nie wiem z którego rocznika jest ta upatrzona S2, ale jeśli mieści się w tym co pisał wcześniej LUKI
              Zamieszczone przez LUKI
              CAXA MY2012 ma wszystko poprawiane (włącznie z napędem pompy oleju)
              to nie powinieneś się obawiać.
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz

              • zbigniew147
                Rider
                • 2008
                • 482

                kurcze,
                może ja jestem jakimś wyjątkiem od reguły
                mam O2fl z 01.2010, zrobione 70kkm i działa dobrze.
                Wprawdzie miesiąc przed upływem gwarancji wymogłem na ASO wymianie nastawnika ale prze i po wymianie działa tak samo.

                Komentarz

                • piociel
                  Rider
                  • 2010
                  • 526
                  • Volkswagen

                  zbigniew147, Nie jesteś....117 kkm, 2010.09 i też działa. Bez wymiany niczego. Dla świętego spokoju przy 120 kkm będzie sprawdzany łańcuch, czy i o ile jest dłuższy. Ale uciekam od wynalazków, chociaż miałem dużą ochotę na nowe 1,4 TSI. Niech inni testują. Wydaje mi się, że gdzieś przeczytałem że konstrukcja łańcucha się zmieniła w CAXA? Prawda? Miałem właśnie dyskusję w ASO o tym, gdzie twierdzono, że nie.
                  Może mnie ktoś nakierować na odpowiednią stronę
                  Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                  Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    Zamieszczone przez piociel
                    Wydaje mi się, że gdzieś przeczytałem że konstrukcja łańcucha się zmieniła w CAXA? Prawda? Miałem właśnie dyskusję w ASO o tym, gdzie twierdzono, że nie.
                    Może mnie ktoś nakierować na odpowiednią stronę

                    zmień aso...

                    05.2010 zmiana

                    nastawnik: 03C 109 088 E
                    łańcuch: 03C 109 158 A
                    napinacz: 03C 109 507 AH
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • piociel
                      Rider
                      • 2010
                      • 526
                      • Volkswagen

                      Zamieszczone przez LUKI

                      zmień aso...

                      05.2010 zmiana

                      nastawnik: 03C 109 088 E
                      łańcuch: 03C 109 158 A
                      napinacz: 03C 109 507 AH
                      +1
                      Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                      Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        Przeniesione posty z zamkniętego tematu:

                        Zamieszczone przez maciej10
                        witam, mogłby ktoś doradzić co zrobić z tym problemem-pojechalem do sklepu i bylo ok,gdy wrocilem po odpaleniu samochodu check engine nie zgasł-swieci sie caly czas-w serwisie podlaczyli pod koputer i stwierdzili czujnik polozenia walu korbowego-odradzili jazde i kazali czekac do poniedzialku bo nie maja terminow! ale mi jest potrzebne auto! powiedzcie prosze czy moge poruszac sie z zapalona kontrolką check engine? w serwisie powiedzieli ze to moze byc czujnik wału-koszt 150 zl lub rozrzad-1200zł ale rozrzadu przeciez sie nie wymienia bo jest nba lancuchu?!

                        Pomozcie prosze bo nie wiem czy moge do pracy jutro jechac
                        Zamieszczone przez Ceed1
                        Jaki wiek i przebieg samochodu? Jak łańcuch to kategorycznie nie wolno jeździć. Łańcuch się wymienia.
                        Zamieszczone przez maciej10
                        08.2010 przebieg 66000
                        Zamieszczone przez tom007
                        maciej10, nie jeździj i nie odpalaj silnika.
                        Może jeszcze nic złego się nie stało, a jak będziesz jeździł to może narobić sobie dużych problemów - włącznie ze zniszczeniem silnika. Wtedy będziesz miał większy problem niż czym dojechać do pracy.

                        Zamieszczone przez maciej10
                        rozrzadu przeciez sie nie wymienia bo jest na lancuchu?!
                        Fajnie by było gdyby to była prawda :evil:

                        W tsi rozrząd na łańcuchu to jeden z największych problemów - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=44276 . Dla 1.8 i 2.0 tsi też znajdziesz sporo tematów o rozrządzie.
                        Zamieszczone przez maciej10
                        pewnie to tylko czujnik-mam 5 km do serwisu,dojade...
                        Zamieszczone przez eaglemirek
                        maciej10, Daj znać jak sprawa rozwiązana i jaka przyczyna :!:
                        Zamieszczone przez LUKI
                        Zamieszczone przez maciej10
                        lub rozrzad-1200zł
                        ciekawe co za tą kwotę chcą zrobić...

                        samo rozłożenie i złożenie na nowych uszczelkach, etc to 800pln


                        Zamieszczone przez maciej10
                        ale rozrzadu przeciez sie nie wymienia bo jest nba lancuchu?!
                        taaak
                        Zamieszczone przez maciej10
                        no wiec okazło się że rozrząd jest przestawiony-do wymiany łańcuch. Koszt po 10% rabacie 1450 zł
                        Zamieszczone przez orzel720
                        maciej10, i zrobiłeś to?
                        Pytanie z innej strony - do speców na forum: Jeśli nastąpiło przestawienie - to pomimo że nie ma gwarancji to czy to jest "normalne" inaczej mówiąc eksploatacyjne?
                        Bo jak nie a nie jest wg mnie, to jest to wada towaru wynikająca z błędu producenta a jeśli tak to on powinien naprawić towar na własny koszt.
                        Bo przecież jeśli kupując auto wiedziałbym o takich przestawieniach to może bym nie kupił auta i nie naraził na ryzyko....

                        Pytanie do autora: czy rozrząd był wymieniany w terminach i czy jest to udokumentowane w KS?
                        EDIT: miałem na myśli przeglądy okresowe z wymianą olejów filtrów itp ... skrót myślowy chodzi o to, żeby nie dawać żadnych argumentów dla odrzucenia wszelkich roszczeń "ponieważ nieprawidłowa eksploatacja.... bla bla bla..... wpłynęła na powstałą wadę rozrządu itp itd"

                        Gdyby się uprzeć to może z pomocą nawet zwykłej kancelarii adw. było to do wygrania....

                        Są tu jacyś radcy/prawnicy?
                        Zamieszczone przez Tomek000
                        Zamieszczone przez orzel720
                        Pytanie do autora: czy rozrząd był wymieniany w terminach i czy jest to udokumentowane w KS?
                        co miało być wymieniane przy rozrządzie i w jakich terminach?
                        Zamieszczone przez maciej10
                        kazałem wymienić łańcuch koszt jak pisałem 1450zł
                        "czy rozrząd był wymieniany w terminach " tego rozrzadu sie teoretycznie nie wymienia samochod ma 66000 km - co mialem wymieniac w terminach??
                        Zamieszczone przez tom007
                        Zamieszczone przez orzel720
                        czy rozrząd był wymieniany w terminach i czy jest to udokumentowane w KS?
                        według książki serwisowej rozrząd na łańcuchu nie podlega nawet okresowej kontroli, a co dopiero mowa o wymianie :wink:

                        maciej10, żadnych innych uszkodzeń nie stwierdzili ? jeżeli tylko sam łańcuch to miałeś sporo szczęścia, bo jakby przeskoczył dalej to byłaby duża kupa i znacznie większe koszty
                        Zamieszczone przez maciej10
                        zastnawiałem się jeszcze nad napinaczem ale koszt +1800 zł (pytali się czy slychac klekotanie przy odpalaniu) na razie nie stwierdzilem/nie zauważyłem/nie przysłuchiwałem się stwierdziłem ze na razie łancuch bedzie wystarczajacym wydatkiem poza tym nic nie stwierdzili, kazałem im jeszcze sprawdzic sczelnosc ukladu chlodzenia; mam jeszcze problem z turbo bo mi faluje na biegach i plyn chlodniczy mi ubywa-jakas masakra... w sumie plyn moze uciekac przez turbo?
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        No to jestem ciekaw jak to serwis zgodzil sie na wymiane lancucha, a napinacza nie wymienia.

                        W przypadku paskow to sa dwa nieodlaczne elementy, bo jak pasek przeskoczyl, to oznacza ze napinacz nie spelnil swojego zadania - utrzymania odpowiedniego stopnia naciagniecia ukladu.
                        Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        No to jestem ciekaw jak to serwis zgodzil sie na wymiane lancucha, a napinacza nie wymienia
                        oni to mają w pompie nie ich auto i nie ich zmartwienie :diabelski_usmiech jak sobie Klient zażyczył wymianę samego łańcucha... no to przecież klient nasz pan.... i będzie wedle życzenia :lol:

                        niechcący zrobił się nam tutaj drugi temat o rozrządzie w 1.4TSI..... da się to jakoś zespawać w jedno ? :idea:

                        a co do wymiany samego łańcucha, to już zostało napisane że wymienia się cały komplet (LUKI podawał przecież stosowną listę potrzebnych części)....... bo takie tam na raty, to sobie można lodówkę w mediamarkcie kupić :P
                        Zamieszczone przez
                        Zamieszczone przez maciej10
                        po odpaleniu samochodu check engine nie zgasł-swieci sie

                        u mnie juz wtedy był silnik pozamiatany :szeroki_usmiech


                        Zamieszczone przez maciej10
                        no wiec okazło się że rozrząd jest przestawiony-do wymiany łańcuch.
                        miałeś fart...los dał ci drugą szansę 8)

                        Zamieszczone przez maciej10
                        zastnawiałem się jeszcze nad napinaczem ale koszt +1800 zł ........stwierdziłem ze na razie łancuch bedzie wystarczajacym wydatkiem .

                        nie wykorzystałeś jej :lol: :lol: :szeroki_usmiech


                        ps. w CAXA jest taki drogi napinacz? :shock:
                        Zamieszczone przez Zorr
                        czyli znaczy się 1.4TSI dołącza do większych braci w kwestii przeskakujących bezobsługowych łańcuchów.
                        Zamieszczone przez tom007
                        Zamieszczone przez
                        ps. w CAXA jest taki drogi napinacz? :shock:
                        pewnie chodziło on nastawnik, który jest tak "popularny" w 1.4 tsi, szczególnie, że pytali o klekotanie
                        Zamieszczone przez LUKI
                        Zamieszczone przez maciej10
                        no wiec okazło się że rozrząd jest przestawiony-do wymiany łańcuch. Koszt po 10% rabacie 1450 zł
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        No to jestem ciekaw jak to serwis zgodzil sie na wymiane lancucha, a napinacza nie wymienia.
                        Maicroft no nie tylko Ty jesteś w szoku...


                        Zamieszczone przez maciej10
                        mam jeszcze problem z turbo bo mi faluje na biegach
                        miałem dokładnie to samo, ale po wymianie nastawnika problemu nie ma

                        czyli to jest ta część o którą Cię pytali (nastawnik pomyliłeś z napinaczem)

                        Zamieszczone przez maciej10
                        zastnawiałem się jeszcze nad napinaczem ale koszt +1800 zł




                        Zamieszczone przez Zorr
                        czyli znaczy się 1.4TSI dołącza do większych braci w kwestii przeskakujących bezobsługowych łańcuchów.
                        mamy fajny temat o CAXA


                        Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                        a co do wymiany samego łańcucha, to już zostało napisane że wymienia się cały komplet (LUKI podawał przecież stosowną listę potrzebnych części)....... bo takie tam na raty, to sobie można lodówkę w mediamarkcie kupić :P
                        dokładnie TAK :!:
                        Zamieszczone przez eaglemirek
                        maciej10, A olej wymieniałeś co ile :?: 15kkm czy rzadziej :?:
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • maciej10
                          Classic
                          • 2012
                          • 36

                          odebrałem samochód i fakturę:

                          dichtung (co kolwiek to znaczy)-54,95,lancuch rozrzadu-213,35,napinacz lancucha-130,23;pierscien uszczelniajacy 2,72;spinka 9,40;sruba 2,47;sruba z gniazdem wielozebnym-11,23; uszczelniacz-77,16; uszczelniacz silikonowy 57,63 robocizna-lancuch wumontowanie i zamontowanie-93,66;pokrywa obudowy łancucha zdemontowanie i zamontowanie-437,73 CENY NETTO (czesci i robocizna) razem 1089,86 netto 1340,53 brutto

                          Przepraszam za wprowadzenie w błąd-pomyliłem napinacz z nastawnikiem-otóż napinacz był wymieniony.Nastawnika za bagatela 1800 zł nie wymieniłem-gdybym teraz zdecydował się na wymianę nastawnika zapłacił bym 1800 zł za nastawnik + 530 zł za robocizne

                          LUKI,
                          pisałeś "mam jeszcze problem z turbo bo mi faluje na biegach


                          miałem dokładnie to samo, ale po wymianie nastawnika problemu nie ma"


                          wystarczy wymienić nastawnik zeby falowanie ustapilo?- a to nie sprawa turbiny? mi chodzi o to falowanie co to na forum jest opisywane jako "spadek mocy" jedziesz na 5,6 biegu dodajesz gazu i nieregularnie przyspiesza-tak jak bys dodawal i odejmowal gazu przy przyspieszaniu

                          Gdyby żeczywiście tak było to bym wymienił odrazu nastawnik a tak znowu rozbiorka rozrzadu !-czlowiek chce zaosczedzic ale sie nie da
                          Oczywiscie w aso na temat falowania nic nie wiedza-musza zrobic logi-sprawdzic turbo ble ble....tak samo z ukladem chlodniczym-sprawdzili szczelnosc i ze jest niby ok-nie wiedza czemu ubywa kazali pojezdzic i przyjechac jak ubedzie znowu!!! durne to aso ......

                          Komentarz

                          • LUKI
                            RS
                            • 2005
                            • 5776

                            maciej10, najważniejsze że wymienili łańcuch i napinacz :!:


                            Zamieszczone przez maciej10
                            LUKI,
                            pisałeś "mam jeszcze problem z turbo bo mi faluje na biegach


                            miałem dokładnie to samo, ale po wymianie nastawnika problemu nie ma"


                            wystarczy wymienić nastawnik zeby falowanie ustapilo?- a to nie sprawa turbiny? mi chodzi o to falowanie co to na forum jest opisywane jako "spadek mocy" jedziesz na 5,6 biegu dodajesz gazu i nieregularnie przyspiesza-tak jak bys dodawal i odejmowal gazu przy przyspieszaniu
                            maciej10 dokładnie tak miałem...

                            fakt wcześniej robiliśmy 'upgrade softu turbiny' ale za przeproszeniem gówno to daje :!:

                            dopiero po wymianie nastawnika (a miałem niewłaściwy numer - przedzmianowy) na nastawnik 03C 109 088 E jest ok


                            btw
                            turbo mam zdrowe
                            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                            Komentarz

                            • mac_aaron
                              Elegance
                              • 2012
                              • 984
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                              Zamieszczone przez LUKI
                              maciej10, najważniejsze że wymienili łańcuch i napinacz :!:


                              Zamieszczone przez maciej10
                              LUKI,
                              pisałeś "mam jeszcze problem z turbo bo mi faluje na biegach


                              miałem dokładnie to samo, ale po wymianie nastawnika problemu nie ma"


                              wystarczy wymienić nastawnik zeby falowanie ustapilo?- a to nie sprawa turbiny? mi chodzi o to falowanie co to na forum jest opisywane jako "spadek mocy" jedziesz na 5,6 biegu dodajesz gazu i nieregularnie przyspiesza-tak jak bys dodawal i odejmowal gazu przy przyspieszaniu
                              maciej10 dokładnie tak miałem...

                              fakt wcześniej robiliśmy 'upgrade softu turbiny' ale za przeproszeniem gówno to daje :!:

                              dopiero po wymianie nastawnika (a miałem niewłaściwy numer - przedzmianowy) na nastawnik 03C 109 088 E jest ok


                              btw
                              turbo mam zdrowe
                              A u mnie wyminili turbo przy tych objawach i pomogło.

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                Zamieszczone przez LUKI
                                zmień aso...

                                05.2010 zmiana

                                nastawnik: 03C 109 088 E
                                łańcuch: 03C 109 158 A
                                napinacz: 03C 109 507 AH
                                żeby otrzymać szybka odpowiedź.
                                czyli że po tym terminie ten cały rozrząd jest ok ? mam co prawda golfa z tym silnikiem w którym nic sie nie dzieje ale wolę się upewnić . golfa mam z 2011 produkcja kwiecień jak pamiętam..
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • cordoba12
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 210
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  Zamieszczone przez maciej10
                                  odebrałem samochód i fakturę:

                                  dichtung (co kolwiek to znaczy)-54,95,lancuch rozrzadu-213,35,napinacz lancucha-130,23;pierscien uszczelniajacy 2,72;spinka 9,40;sruba 2,47;sruba z gniazdem wielozebnym-11,23; uszczelniacz-77,16; uszczelniacz silikonowy 57,63 robocizna-lancuch wumontowanie i zamontowanie-93,66;pokrywa obudowy łancucha zdemontowanie i zamontowanie-437,73 CENY NETTO (czesci i robocizna) razem 1089,86 netto 1340,53 brutto
                                  jak możesz to wrzuć skan tej faktury z numerami części
                                  Mój Szkodnik :-)
                                  Pozdrawiam
                                  Rafał

                                  Komentarz

                                  • LUKI
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 5776

                                    Zamieszczone przez leszekmw
                                    LUKI napisał/a:
                                    zmień aso...

                                    05.2010 zmiana

                                    nastawnik: 03C 109 088 E
                                    łańcuch: 03C 109 158 A
                                    napinacz: 03C 109 507 AH

                                    żeby otrzymać szybka odpowiedź.
                                    czyli że po tym terminie ten cały rozrząd jest ok ?
                                    leszekmw moja o2fl jest z 06.08.2010 niby po zmianie, ale jak się okazało przed zmianą...


                                    Zamieszczone przez leszekmw
                                    mam co prawda golfa z tym silnikiem w którym nic sie nie dzieje ale wolę się upewnić . golfa mam z 2011 produkcja kwiecień jak pamiętam..
                                    nie powinno być problemu :!:

                                    btw
                                    G6 1.4TSI 6M 122HP CAXA (2009, przebieg około 48kkm i się zaczyna 'wysrywać rozrząd')
                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      U mnie w rodzince ostatnio był robiony Passat 1.4TSI, rok 2010 (nie znam miesiąca), przebieg nieco ponad 90kkm. Jak to wujek określił, to nic w zasadzie się nie działo, tylko co jakiś czas zadzwonił przy rozruchu, kilka razy nie chciał zapalić za pierwszym razem, ale "poza tym wszystko ok" :diabelski_usmiech. Na postawie naszego forum powiedziałem mu co i jak wygląda, Pasek poszedł do serwisu i teraz jest cisza, spokój i "chodzi jak zegarek". Wcześniej były plany sprzedaży, ale teraz plany się zmieniły, ponieważ jest zrobiony, fajnie jeździ i mało pali - jak to określa właściciel - przyjemny bardzo silnik
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • sebastian1980
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 34

                                        TSI

                                        To dźwięk z mojego silnika.
                                        Jak sądzicie panikować czy olać ?? Z tego co tutaj wyczytałem to jedni mówią, żeby panikować i jechać do serwisu a inni traktują to na zasadzie 3xT+M. Auto kupiłem w lutym 2012 (gwarancja na dniach się traci), niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak zapalało od nowości, ponieważ nie zwracałem na to uwagi. Czytałem o problemach z łańcuchem, więc gdzieś tam ta myśl o samej jego wymianie kołatała się w moje głowie, jednak z tego co pamiętam dźwięk tej usterki był zupełnie inny no i miał występować po przejechaniu większej ilości km, a nie tuż po zakupie auta.
                                        Na chwile obecną mam niespełna 15 tys przebiegu, auto jest wykorzystywane raczej na krótkich odcinkach.
                                        Wg Vinu wychodzi, że jest MY2012, więc teoretycznie nastawnik (bo na ten element wskazujecie jako winowajce w takim przypadku) powinien być wymieniony na ten niby poprawiony.
                                        Zastanawia mnie jedno, skoro pisze się, że poprawiono te części a one ulegają uszkodzeniu to może, tylko napisano że je poprawiono a tak naprawdę nie zrobiono nic prócz puszczenia takiej wici w świat.

                                        Miałem do czynienia już z podobnymi odgłosami w poprzednich samochodach, z tą różnicą, że miały one ponad 10 lat a na licznikach ponad 300tys km. Były to popychacze hydrauliczne czy też kasowniki luzu zaworowego, spotkałem się z różnymi nazwami. W tamtych przypadkach po prostu się jeździło ...

                                        Komentarz

                                        • tom007
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 536
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM
                                          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                          sebastian1980, jeżeli auto jest na gwarancji to zgłoś głośniejszy rozruch do aso.
                                          Jeżeli jest ok to dobrze, a w razie czego, jakby coś zaczęło się dziać za pół roku czy rok będziesz miał ślad w papierach, że zgłaszałeś problem na gwarancji.
                                          Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                                          Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            sebastian1980, a w jakiej temperaturze go odpalałeś ? według mnie raczej ok jeżeli były minusowe temperatury , słychać jak stuka jakiś popychacz jakby ale zaraz dostaje oleju i się wycisza..
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • iFi
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 906

                                              Przyznam, że mój samochód odpala podobnie w temperaturach od mniej więcej +5*C w dół. Przyznam też, że gdy jest cieplej zdarza się to częściej. Gdy jest zimniej nie tak często... Zauważyłem też, że ma znaczenie ile ma już przejechane dany olej... Do 10kkm praktycznie niezauważalne później zaczyna powoli się odzywać. Tak czy inaczej byłem z tym w ASO, stwierdzili, że to nic takiego. Na ile można im wierzyć nie wiem.

                                              Komentarz

                                              • krzysn
                                                Rider
                                                • 2007
                                                • 515

                                                sebastian1980, mój z kwietnia 2011 odpala identycznie, przebieg około 25 tys.
                                                IMO nie panikuj.

                                                Komentarz

                                                • zbigniew147
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 482

                                                  ja zmieniam olej co 15kkm od samego początku, jak jest zimno to klekocze przy rozruchu ale nie w takim stopniu jak w tym filmiku (03.2010 - 70kkm)

                                                  znam 2 golfy z silnikami TSI/FSI - i tak samo startuja niezależnie od temperatury a auta mają po 5 i 7 lat i grubo ponad 100kkm na liczniku i paliły tak zawsze.

                                                  Komentarz

                                                  • sebastian1980
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 34

                                                    Tak jak pisałem, miałem podobne odgłosy w innych autach i wtedy były to właśnie popychacze, które "nie trzymały" oleju. W tamtych autach to bagatelizowałem, ale one miały ponad 10 lat a na licznikach sporo ponad 300 tys.
                                                    A tu ?? Trochę ponad 14 tys.
                                                    Filmik z wczorajszego wieczoru, temperatura ok -10 st.C, auto stało cały dzień i nie było odpalane. Ten odgłos jest słyszalny nawet przy wyższych temperaturach.
                                                    Olej wymieniany ponad 5tys temu (Motul), staram się trzymać poziom bliski max.
                                                    Naprawdę nie wiem co o tym myśleć, jednak powiem Wam, że serce mnie boli słysząc to stukanie jak go odpalam rano. Od razu mam w głowie wizje, jak cały ten mechanizm dostaje w dupe, a przez jego wytrzymałość staje się dużo mniejsza.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...