Zamieszczone przez marlej108
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez marlej108a ile kosztuje wymiana tego lancucha rozrzadu w silniku 1.4 tsi w ASO? a ile poza ASO?
max 3.5-4k z robocizną (ASO)
oczywiście SAP może zasponsorować, ale to kwestia nacisków ASO -> SAP
generalnie dobra wola wskakuje od strzału jak masz dobrych magików w ASO
70% na części i 30% robociznakliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrsonTSIZamieszczone przez marlej108a ile kosztuje wymiana tego lancucha rozrzadu w silniku 1.4 tsi w ASO? a ile poza ASO?
wlasnie mam okazje kupic S2 1.4 tsi i sie mocno zastanawiam... nie ukrywam, ze ten watek na forum mnie przeraza...
[ Dodano: Nie 12 Sty, 14 18:06 ]
Zamieszczone przez LUKImax 3.5-4k z robocizną (ASO)
oczywiście SAP może zasponsorować, ale to kwestia nacisków ASO -> SAP
generalnie dobra wola wskakuje od strzału jak masz dobrych magików w ASO
70% na części i 30% robocizna
Komentarz
-
-
u mnie było tylko kilka razy w miesiacu głosniejszych rozruchów i zrobiłem tylko dlatego ze mogłem cos ugrac w ASO z cena i patrzac na prawie 5 lat ostrej jazdy z czego duzo w miesice to wydanie 1500 zł nie jest az tak duzym kosztem, jedyny fakt to taki ze na gwarancji wszyscy mowili ze tak ma byc.....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108
wlasnie mam okazje kupic S2 1.4 tsi i sie mocno zastanawiam... nie ukrywam, ze ten watek na forum mnie przeraza...
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108wlasnie mam okazje kupic S2 1.4 tsi i sie mocno zastanawiam... nie ukrywam, ze ten watek na forum mnie przeraza...
Zamieszczone przez LUKICAXA MY2012 ma wszystko poprawiane (włącznie z napędem pompy oleju)Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
zbigniew147, Nie jesteś....117 kkm, 2010.09 i też działa. Bez wymiany niczego. Dla świętego spokoju przy 120 kkm będzie sprawdzany łańcuch, czy i o ile jest dłuższy. Ale uciekam od wynalazków, chociaż miałem dużą ochotę na nowe 1,4 TSI. Niech inni testują. Wydaje mi się, że gdzieś przeczytałem że konstrukcja łańcucha się zmieniła w CAXA? Prawda? Miałem właśnie dyskusję w ASO o tym, gdzie twierdzono, że nie.
Może mnie ktoś nakierować na odpowiednią stronęBył: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piocielWydaje mi się, że gdzieś przeczytałem że konstrukcja łańcucha się zmieniła w CAXA? Prawda? Miałem właśnie dyskusję w ASO o tym, gdzie twierdzono, że nie.
Może mnie ktoś nakierować na odpowiednią stronę
zmień aso...
05.2010 zmiana
nastawnik: 03C 109 088 E
łańcuch: 03C 109 158 A
napinacz: 03C 109 507 AHkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKI
zmień aso...
05.2010 zmiana
nastawnik: 03C 109 088 E
łańcuch: 03C 109 158 A
napinacz: 03C 109 507 AHBył: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Przeniesione posty z zamkniętego tematu:
Zamieszczone przez maciej10witam, mogłby ktoś doradzić co zrobić z tym problemem-pojechalem do sklepu i bylo ok,gdy wrocilem po odpaleniu samochodu check engine nie zgasł-swieci sie caly czas-w serwisie podlaczyli pod koputer i stwierdzili czujnik polozenia walu korbowego-odradzili jazde i kazali czekac do poniedzialku bo nie maja terminow! ale mi jest potrzebne auto! powiedzcie prosze czy moge poruszac sie z zapalona kontrolką check engine? w serwisie powiedzieli ze to moze byc czujnik wału-koszt 150 zl lub rozrzad-1200zł ale rozrzadu przeciez sie nie wymienia bo jest nba lancuchu?!
Pomozcie prosze bo nie wiem czy moge do pracy jutro jechacZamieszczone przez Ceed1Jaki wiek i przebieg samochodu? Jak łańcuch to kategorycznie nie wolno jeździć. Łańcuch się wymienia.Zamieszczone przez maciej1008.2010 przebieg 66000Zamieszczone przez tom007maciej10, nie jeździj i nie odpalaj silnika.
Może jeszcze nic złego się nie stało, a jak będziesz jeździł to może narobić sobie dużych problemów - włącznie ze zniszczeniem silnika. Wtedy będziesz miał większy problem niż czym dojechać do pracy.
Zamieszczone przez maciej10rozrzadu przeciez sie nie wymienia bo jest na lancuchu?!
W tsi rozrząd na łańcuchu to jeden z największych problemów - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=44276 . Dla 1.8 i 2.0 tsi też znajdziesz sporo tematów o rozrządzie.Zamieszczone przez maciej10pewnie to tylko czujnik-mam 5 km do serwisu,dojade...Zamieszczone przez eaglemirekmaciej10, Daj znać jak sprawa rozwiązana i jaka przyczyna :!:Zamieszczone przez LUKIZamieszczone przez maciej10lub rozrzad-1200zł
samo rozłożenie i złożenie na nowych uszczelkach, etc to 800pln
Zamieszczone przez maciej10ale rozrzadu przeciez sie nie wymienia bo jest nba lancuchu?!Zamieszczone przez maciej10no wiec okazło się że rozrząd jest przestawiony-do wymiany łańcuch. Koszt po 10% rabacie 1450 złZamieszczone przez orzel720maciej10, i zrobiłeś to?
Pytanie z innej strony - do speców na forum: Jeśli nastąpiło przestawienie - to pomimo że nie ma gwarancji to czy to jest "normalne" inaczej mówiąc eksploatacyjne?
Bo jak nie a nie jest wg mnie, to jest to wada towaru wynikająca z błędu producenta a jeśli tak to on powinien naprawić towar na własny koszt.
Bo przecież jeśli kupując auto wiedziałbym o takich przestawieniach to może bym nie kupił auta i nie naraził na ryzyko....
Pytanie do autora: czy rozrząd był wymieniany w terminach i czy jest to udokumentowane w KS?
EDIT: miałem na myśli przeglądy okresowe z wymianą olejów filtrów itp ... skrót myślowy chodzi o to, żeby nie dawać żadnych argumentów dla odrzucenia wszelkich roszczeń "ponieważ nieprawidłowa eksploatacja.... bla bla bla..... wpłynęła na powstałą wadę rozrządu itp itd"
Gdyby się uprzeć to może z pomocą nawet zwykłej kancelarii adw. było to do wygrania....
Są tu jacyś radcy/prawnicy?Zamieszczone przez Tomek000Zamieszczone przez orzel720Pytanie do autora: czy rozrząd był wymieniany w terminach i czy jest to udokumentowane w KS?Zamieszczone przez maciej10kazałem wymienić łańcuch koszt jak pisałem 1450zł
"czy rozrząd był wymieniany w terminach " tego rozrzadu sie teoretycznie nie wymienia samochod ma 66000 km - co mialem wymieniac w terminach??Zamieszczone przez tom007Zamieszczone przez orzel720czy rozrząd był wymieniany w terminach i czy jest to udokumentowane w KS?
maciej10, żadnych innych uszkodzeń nie stwierdzili ? jeżeli tylko sam łańcuch to miałeś sporo szczęścia, bo jakby przeskoczył dalej to byłaby duża kupa i znacznie większe kosztyZamieszczone przez maciej10zastnawiałem się jeszcze nad napinaczem ale koszt +1800 zł (pytali się czy slychac klekotanie przy odpalaniu) na razie nie stwierdzilem/nie zauważyłem/nie przysłuchiwałem się stwierdziłem ze na razie łancuch bedzie wystarczajacym wydatkiem poza tym nic nie stwierdzili, kazałem im jeszcze sprawdzic sczelnosc ukladu chlodzenia; mam jeszcze problem z turbo bo mi faluje na biegach i plyn chlodniczy mi ubywa-jakas masakra... w sumie plyn moze uciekac przez turbo?Zamieszczone przez MaicroftNo to jestem ciekaw jak to serwis zgodzil sie na wymiane lancucha, a napinacza nie wymienia.
W przypadku paskow to sa dwa nieodlaczne elementy, bo jak pasek przeskoczyl, to oznacza ze napinacz nie spelnil swojego zadania - utrzymania odpowiedniego stopnia naciagniecia ukladu.Zamieszczone przez Wojtas_PoznańZamieszczone przez MaicroftNo to jestem ciekaw jak to serwis zgodzil sie na wymiane lancucha, a napinacza nie wymienia
niechcący zrobił się nam tutaj drugi temat o rozrządzie w 1.4TSI..... da się to jakoś zespawać w jedno ? :idea:
a co do wymiany samego łańcucha, to już zostało napisane że wymienia się cały komplet (LUKI podawał przecież stosowną listę potrzebnych części)....... bo takie tam na raty, to sobie można lodówkę w mediamarkcie kupić :PZamieszczone przez EŁZamieszczone przez maciej10po odpaleniu samochodu check engine nie zgasł-swieci sie
u mnie juz wtedy był silnik pozamiatany :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez maciej10no wiec okazło się że rozrząd jest przestawiony-do wymiany łańcuch.
Zamieszczone przez maciej10zastnawiałem się jeszcze nad napinaczem ale koszt +1800 zł ........stwierdziłem ze na razie łancuch bedzie wystarczajacym wydatkiem .
nie wykorzystałeś jej :lol: :lol: :szeroki_usmiech
ps. w CAXA jest taki drogi napinacz? :shock:Zamieszczone przez Zorrczyli znaczy się 1.4TSI dołącza do większych braci w kwestii przeskakujących bezobsługowych łańcuchów.Zamieszczone przez tom007Zamieszczone przez EŁps. w CAXA jest taki drogi napinacz? :shock:Zamieszczone przez LUKIZamieszczone przez maciej10no wiec okazło się że rozrząd jest przestawiony-do wymiany łańcuch. Koszt po 10% rabacie 1450 złZamieszczone przez MaicroftNo to jestem ciekaw jak to serwis zgodzil sie na wymiane lancucha, a napinacza nie wymienia.
Zamieszczone przez maciej10mam jeszcze problem z turbo bo mi faluje na biegach
czyli to jest ta część o którą Cię pytali (nastawnik pomyliłeś z napinaczem)
Zamieszczone przez maciej10zastnawiałem się jeszcze nad napinaczem ale koszt +1800 zł
Zamieszczone przez Zorrczyli znaczy się 1.4TSI dołącza do większych braci w kwestii przeskakujących bezobsługowych łańcuchów.
Zamieszczone przez Wojtas_Poznańa co do wymiany samego łańcucha, to już zostało napisane że wymienia się cały komplet (LUKI podawał przecież stosowną listę potrzebnych części)....... bo takie tam na raty, to sobie można lodówkę w mediamarkcie kupić :PZamieszczone przez eaglemirekmaciej10, A olej wymieniałeś co ile :?: 15kkm czy rzadziej :?:Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
odebrałem samochód i fakturę:
dichtung (co kolwiek to znaczy)-54,95,lancuch rozrzadu-213,35,napinacz lancucha-130,23;pierscien uszczelniajacy 2,72;spinka 9,40;sruba 2,47;sruba z gniazdem wielozebnym-11,23; uszczelniacz-77,16; uszczelniacz silikonowy 57,63 robocizna-lancuch wumontowanie i zamontowanie-93,66;pokrywa obudowy łancucha zdemontowanie i zamontowanie-437,73 CENY NETTO (czesci i robocizna) razem 1089,86 netto 1340,53 brutto
Przepraszam za wprowadzenie w błąd-pomyliłem napinacz z nastawnikiem-otóż napinacz był wymieniony.Nastawnika za bagatela 1800 zł nie wymieniłem-gdybym teraz zdecydował się na wymianę nastawnika zapłacił bym 1800 zł za nastawnik + 530 zł za robocizne
LUKI,
pisałeś "mam jeszcze problem z turbo bo mi faluje na biegach
miałem dokładnie to samo, ale po wymianie nastawnika problemu nie ma"
wystarczy wymienić nastawnik zeby falowanie ustapilo?- a to nie sprawa turbiny? mi chodzi o to falowanie co to na forum jest opisywane jako "spadek mocy" jedziesz na 5,6 biegu dodajesz gazu i nieregularnie przyspiesza-tak jak bys dodawal i odejmowal gazu przy przyspieszaniu
Gdyby żeczywiście tak było to bym wymienił odrazu nastawnik a tak znowu rozbiorka rozrzadu !-czlowiek chce zaosczedzic ale sie nie da
Oczywiscie w aso na temat falowania nic nie wiedza-musza zrobic logi-sprawdzic turbo ble ble....tak samo z ukladem chlodniczym-sprawdzili szczelnosc i ze jest niby ok-nie wiedza czemu ubywa kazali pojezdzic i przyjechac jak ubedzie znowu!!! durne to aso ......
Komentarz
-
-
maciej10, najważniejsze że wymienili łańcuch i napinacz :!:
Zamieszczone przez maciej10LUKI,
pisałeś "mam jeszcze problem z turbo bo mi faluje na biegach
miałem dokładnie to samo, ale po wymianie nastawnika problemu nie ma"
wystarczy wymienić nastawnik zeby falowanie ustapilo?- a to nie sprawa turbiny? mi chodzi o to falowanie co to na forum jest opisywane jako "spadek mocy" jedziesz na 5,6 biegu dodajesz gazu i nieregularnie przyspiesza-tak jak bys dodawal i odejmowal gazu przy przyspieszaniu
fakt wcześniej robiliśmy 'upgrade softu turbiny' ale za przeproszeniem gówno to daje :!:
dopiero po wymianie nastawnika (a miałem niewłaściwy numer - przedzmianowy) na nastawnik 03C 109 088 E jest ok
btw
turbo mam zdrowekliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKImaciej10, najważniejsze że wymienili łańcuch i napinacz :!:
Zamieszczone przez maciej10LUKI,
pisałeś "mam jeszcze problem z turbo bo mi faluje na biegach
miałem dokładnie to samo, ale po wymianie nastawnika problemu nie ma"
wystarczy wymienić nastawnik zeby falowanie ustapilo?- a to nie sprawa turbiny? mi chodzi o to falowanie co to na forum jest opisywane jako "spadek mocy" jedziesz na 5,6 biegu dodajesz gazu i nieregularnie przyspiesza-tak jak bys dodawal i odejmowal gazu przy przyspieszaniu
fakt wcześniej robiliśmy 'upgrade softu turbiny' ale za przeproszeniem gówno to daje :!:
dopiero po wymianie nastawnika (a miałem niewłaściwy numer - przedzmianowy) na nastawnik 03C 109 088 E jest ok
btw
turbo mam zdrowe
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIzmień aso...
05.2010 zmiana
nastawnik: 03C 109 088 E
łańcuch: 03C 109 158 A
napinacz: 03C 109 507 AH
czyli że po tym terminie ten cały rozrząd jest ok ? mam co prawda golfa z tym silnikiem w którym nic sie nie dzieje ale wolę się upewnić . golfa mam z 2011 produkcja kwiecień jak pamiętam..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez maciej10odebrałem samochód i fakturę:
dichtung (co kolwiek to znaczy)-54,95,lancuch rozrzadu-213,35,napinacz lancucha-130,23;pierscien uszczelniajacy 2,72;spinka 9,40;sruba 2,47;sruba z gniazdem wielozebnym-11,23; uszczelniacz-77,16; uszczelniacz silikonowy 57,63 robocizna-lancuch wumontowanie i zamontowanie-93,66;pokrywa obudowy łancucha zdemontowanie i zamontowanie-437,73 CENY NETTO (czesci i robocizna) razem 1089,86 netto 1340,53 brutto
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwLUKI napisał/a:
zmień aso...
05.2010 zmiana
nastawnik: 03C 109 088 E
łańcuch: 03C 109 158 A
napinacz: 03C 109 507 AH
żeby otrzymać szybka odpowiedź.
czyli że po tym terminie ten cały rozrząd jest ok ?
Zamieszczone przez leszekmwmam co prawda golfa z tym silnikiem w którym nic sie nie dzieje ale wolę się upewnić . golfa mam z 2011 produkcja kwiecień jak pamiętam..
btw
G6 1.4TSI 6M 122HP CAXA (2009, przebieg około 48kkm i się zaczyna 'wysrywać rozrząd')kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
U mnie w rodzince ostatnio był robiony Passat 1.4TSI, rok 2010 (nie znam miesiąca), przebieg nieco ponad 90kkm. Jak to wujek określił, to nic w zasadzie się nie działo, tylko co jakiś czas zadzwonił przy rozruchu, kilka razy nie chciał zapalić za pierwszym razem, ale "poza tym wszystko ok" :diabelski_usmiech. Na postawie naszego forum powiedziałem mu co i jak wygląda, Pasek poszedł do serwisu i teraz jest cisza, spokój i "chodzi jak zegarek". Wcześniej były plany sprzedaży, ale teraz plany się zmieniły, ponieważ jest zrobiony, fajnie jeździ i mało pali - jak to określa właściciel - przyjemny bardzo silnikPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
TSI
To dźwięk z mojego silnika.
Jak sądzicie panikować czy olać ?? Z tego co tutaj wyczytałem to jedni mówią, żeby panikować i jechać do serwisu a inni traktują to na zasadzie 3xT+M. Auto kupiłem w lutym 2012 (gwarancja na dniach się traci), niestety nie jestem w stanie powiedzieć jak zapalało od nowości, ponieważ nie zwracałem na to uwagi. Czytałem o problemach z łańcuchem, więc gdzieś tam ta myśl o samej jego wymianie kołatała się w moje głowie, jednak z tego co pamiętam dźwięk tej usterki był zupełnie inny no i miał występować po przejechaniu większej ilości km, a nie tuż po zakupie auta.
Na chwile obecną mam niespełna 15 tys przebiegu, auto jest wykorzystywane raczej na krótkich odcinkach.
Wg Vinu wychodzi, że jest MY2012, więc teoretycznie nastawnik (bo na ten element wskazujecie jako winowajce w takim przypadku) powinien być wymieniony na ten niby poprawiony.
Zastanawia mnie jedno, skoro pisze się, że poprawiono te części a one ulegają uszkodzeniu to może, tylko napisano że je poprawiono a tak naprawdę nie zrobiono nic prócz puszczenia takiej wici w świat.
Miałem do czynienia już z podobnymi odgłosami w poprzednich samochodach, z tą różnicą, że miały one ponad 10 lat a na licznikach ponad 300tys km. Były to popychacze hydrauliczne czy też kasowniki luzu zaworowego, spotkałem się z różnymi nazwami. W tamtych przypadkach po prostu się jeździło ...
Komentarz
-
-
sebastian1980, a w jakiej temperaturze go odpalałeś ? według mnie raczej ok jeżeli były minusowe temperatury , słychać jak stuka jakiś popychacz jakby ale zaraz dostaje oleju i się wycisza..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Przyznam, że mój samochód odpala podobnie w temperaturach od mniej więcej +5*C w dół. Przyznam też, że gdy jest cieplej zdarza się to częściej. Gdy jest zimniej nie tak często... Zauważyłem też, że ma znaczenie ile ma już przejechane dany olej... Do 10kkm praktycznie niezauważalne później zaczyna powoli się odzywać. Tak czy inaczej byłem z tym w ASO, stwierdzili, że to nic takiego. Na ile można im wierzyć nie wiem.
Komentarz
-
-
ja zmieniam olej co 15kkm od samego początku, jak jest zimno to klekocze przy rozruchu ale nie w takim stopniu jak w tym filmiku (03.2010 - 70kkm)
znam 2 golfy z silnikami TSI/FSI - i tak samo startuja niezależnie od temperatury a auta mają po 5 i 7 lat i grubo ponad 100kkm na liczniku i paliły tak zawsze.
Komentarz
-
-
Tak jak pisałem, miałem podobne odgłosy w innych autach i wtedy były to właśnie popychacze, które "nie trzymały" oleju. W tamtych autach to bagatelizowałem, ale one miały ponad 10 lat a na licznikach sporo ponad 300 tys.
A tu ?? Trochę ponad 14 tys.
Filmik z wczorajszego wieczoru, temperatura ok -10 st.C, auto stało cały dzień i nie było odpalane. Ten odgłos jest słyszalny nawet przy wyższych temperaturach.
Olej wymieniany ponad 5tys temu (Motul), staram się trzymać poziom bliski max.
Naprawdę nie wiem co o tym myśleć, jednak powiem Wam, że serce mnie boli słysząc to stukanie jak go odpalam rano. Od razu mam w głowie wizje, jak cały ten mechanizm dostaje w dupe, a przez jego wytrzymałość staje się dużo mniejsza.
Komentarz
-
Komentarz